perjantai 28. maaliskuuta 2014

Oho


 



Uneton särkyouto olo pitää valveilla(ja puoli yhdeksältä nukkumaan alkaminen), kykenin stalkkaamaan vikan lajin skaban.

Onpa jännä, mutta yllätyksetön tuo viimeinen open-laji. 43/29 kg thruster(voimatyöntökö se nyt on helsingiksi) ja bar facing burpees 21-18-15-12-9-6-3 (yht. 84 toistoa kumpaakin hätäisesti laskettuna) ja aikaa vastaan eikä amrap, liekö ikinä ollut niin. Jännää on se, että jokainen tekee saman määrän toistoja meni siihen aikaa kymmenen minuuttia tai tunti! Simppeli laji, ei painojen lisäilyä tai muuta kikkailua, kestävyys on pääosassa.

Viimeisen lajin viiden ihmisen mittelön vei himaan Froning Briggsin tullessa reippaasti muutaman sekunnin päässsä. Islantilaisneito näytti väsyneeltä alusta alkaen joskin reippaasti nosti ja pomppi, Khalipalta perussetti ja oli kolmaskin mies, Graham Holmberg, hyvä tahti hänelläkin.

Hmm, J. Khalipa tuntuu kasvavan aina vain. Henk. koht. mielipide, että alkaa näyttämään steroidipumpilta. Parissa vuodessa nk. kehitys on ollut överiä.

Jospa taas nukkumaan. Täytyy pitää välillä taukoa, että jaksaa koisata.

torstai 27. maaliskuuta 2014

Pocket WOD







Koska minuun on todennäköisesti joku tauti yrittämässä iskeä ja en siksi viitsi muuta kuin lojua, ehdin nörtteilemään. Löysin pari vuotta sitten ohjelman nimeltä iwod fitness kännykkään, jossa oli seikkaperäisesti kaikki liikkeet ja wodit selitettynä, mutta poistin sen kun alkoi tulemaan liikaa mainoksia pomppiruuduille jonkun päivityksen jälkeen.
Nyt on tuollainen, ymmärtääkseni sama kuin tuo aiempi, mutta nimeltään pocket wod ja saatavilla ainakin omenalaitteeseen itunesista. Ohjelma sisältää kaikki painonnostoliikkeet ja muut liikkeet selitettyinä kuin youtube-videoinakin, jotka aukeavat itse ohjelmassa mikä on kätevää. Lisäksi ajastimia on lukuisia joita kykenee itse muokkaamaan haluamikseen ilman erillistä lisenssin hankintaa kuten monissa muissa timer-ohjelmissa kännyköille. Lisäksi toistojen määrät ajastimessa kykenee treenarin kaveri täppäämään kätevästi. Syötteitä pystyy lisäämään myös, automaattiasetuksena tulee ainakin crossfit.comin päivitykset. Ohjelmaa kykenee päivittämään maksulliseksi kohdaksi noiden Wod login ja Lift login osalta, mutta en itse näe sitä tarpeelliseksi kun merkkaan muualle tekemiseni.

Ensi yönä julkaistaan 14.5. Tiedossa on täysi mojaus kun viimeisessä open-tujauksessa mittelöi vastakkain Annie Thorisdottir ja Samantha Briggs ja miehissä Jason Khalipa ja Rich Froning. Oletettavasti noista löytyy voittajat kesän Gameseissa, mutta sen näkee sitten. Streami pätkii ja katkeilee yöllä, joten ei ole mitään syytä katsella suorana. Näkee aamulla hd-koosteena. Jos viimeisessä lajissa ei ole burpeeseita niin on ihme.

sunnuntai 23. maaliskuuta 2014

Fot-os





Hyvässä perheessä jäsenet tukevat toisiaan, kannustavat ja tsemppaavat, iloitsevat onnistumisista ja eivät mollaa faileista vaan tsemppaavat seuraavalla kerralla vielä enempi.

Kiitos tähän saakka: elämäni valo Lotta, Anssi(joka mahdollistaa kaiken), lanko-Sami, käly-Minttu, Anu, Tiina, Alex, Joni, Jari, Sami, Joni T, Jarkko, Ilpo, Mika, Santtu, Saara, Sara, Hanna, Henna, Kerttu, Sanna, Janna, Eki, Kimmo, Jukka, Toni, Juha K, Juha T, Sisulanne, Sandra ja varmasti monta muuta. Toisinaan on hyvä olla kiitollinen ja kiittää, jos siltä tuntuu :-]

perjantai 21. maaliskuuta 2014

What about soldiers in Afghanistan?

14.4 julkaistiin viime yönä. Oletettavasti parku taas alkaa, kuten niin tapahtuikin Gamesien Fb-sivulla. Tällä kertaa soutulaitteen puuttumisesta monelta boksilta. Miten selittää tilanne Afganistanissa palveleville sotilaille, koska ei ole tuhannen dollarin conseptia mukana tai pikkuiset boksit, miten he kykenevät osallistumaan... Jeke jeke. Purnaus on niin turhaa, niin turhaa! Soutulaite on aika oleellinen osa crossfittiä ja niitä saa käytettynäkin ellei ole varaa uutta hankkia. Se kuuluu perusjuttuun kuntosaleilla siinä missä mavetangot ja smithit. Jos valitetaan ettei muscle ups onnistu, sitten sitä harjoitellaan. Jos toes to bar ei onnistu, sitten sitäkin harjoitellaan. Niin yksinkertaista se on! Openeihin ei ole pakko osallistua ja se pitäisi olla monen ällissä että ne ei ole hippokisat, kuten muuan Mika tuumasi blogissaan pari viikkoa sitten.

Kohdasta 16:10 alkaa Scott Panchikin ja Josh Bridgesin 14.4 mittelö.


Viikonloppu alkamassa, jälleen hieman lötköilyä eilisen ja tämän päiväisten tulevien rajurääkkien jälkeen. Eilinen lenkki vaimon kanssa meni juurikin siten kuten "pelkäsin", hän on minua kovempi pinkomaan. :]

torstai 20. maaliskuuta 2014

Borta bra, men hemma bäst

Eilen illalla kotiuduin parin päivän retkeltä. Reissaaminen on rankkaa siitä huolimatta ettei suorita mitään liikunnallista paitsi monen tunnin kävelysaitsiinkeja. Ei jaksettu sivakoida cf-salille, samanlaisia ne on kuin muuallakin. :]

Penkistä nousee oman puon lisäksi vähintään 150+ kilogrammaa muutaman kerran.
 Enempikin, mutta ei se ole tärkeää.

Äsken kotiuduin raudan siirtelyreeneistä. Olin spottina ja spotattavana. Etu- ja takakyykkyä, penkkiä eli ihan peruskamaa eli tietysti kivaa.
Pian on luvassa harvinaista piin...hetkiä kun pääsen vaimon kanssa juoksulenkille kahdestaan. Rouva on pinkonut tämän vuoden aikana juoksukilometrejä vaikka kuinka monta sataa, minä olen tipahtanut kyydistä juostujen kilometrien suhteen. :] Eniten just nyt jännittää pysynkö hänen kannoilla! Sivakoidaan tunti, siinä ajassa ehditään käydä kylällä ja takaisin.

sunnuntai 16. maaliskuuta 2014

Viikonloppu lopussa

Tyhmät ei teippaa käsiään ja sitten esittelee ällöttäviä verisiä kämmenhaavoja ja kovettumia. Yäk. Tässä mnää esittelen painoja.

 Jaksaa.
 Ei tartte enää jaksaa.
Tuijo ja hengästys.

 Läpsyy.

132 reps. Mut eipä sillä väliä oo kun ei oo rekisteröitynyt mihkää pöh. (Crossfitkomin bittijaelektronijumalille pyyntö notta handlatkaa mun saitti kuntoon :D)
----------------------

Viikonloppuna on ollut kaikkea hienoa. Kuten uimahallia yksin ja lasten kanssa sekä parin tunnin Nuuksio-retki. Huomenna 14.3, sen jälkeen lähden pariksi päiväksi Tsekkiin äitini maahan siskojeni kanssa. Jos ehdin, käyn tsekkaamassa mutsin kanssa jonkun Prahan cf-saleista. Niitä on ainakin kaksi hätäisellä haeskelulla.

perjantai 14. maaliskuuta 2014

Ihanaa kevät, ihanaa

Games on, kolmas laji julkaistu. Mun tili on ku**u jotenkin crossfit.comissa eikä asia ole vieläkään selvinnyt mikä mättää. Mun scoret ei siis näy missään paitsi kun kirjaudun omalle tililleni. Ei muuta kuin naurata enää, mutta ei se mitään. Teen aherrukset normaalisti ja jos ei näy, niin ei voi mitään. Joka tapauksessa saan 20 dollariani takaisin ja riipukilta tullee jotain sälääkin hyvitykseksi, kun kokoja kyseltiin. Huoh silti, mutta ei se mitään. Pari ekaa on mennyt ihan jees, ei niin hyvin kuin voisi kunnon perusteella, mutta olen silti tyytyväinen. Sunnuntaina tai maanantaina ähräämme tuon kolmannen.

Cuckuu.

Maaliskuu on rakkaus! Tiet sulina, ei jäistä, juokseminen on superia! Ulkona aherrus on superia! Viikonlopusta tulee kanssa superi.

Toinen mun kotitekoisesta treenitsempparista. 
Tyypillä on aina kivaa kaikkialla ja myös tsemppaa jokaista jonka näkee sporttailevan. Hänellä oli 2., siskollaan ensimmäinen syntymäpäivä viime sunnuntaina. Tulevaisuudessa odotettavissa piankin punnerruksia renkaissa, jos ennemerkit paikkansa pitää. :]

keskiviikko 5. maaliskuuta 2014

Hei vaan hei, täällä outoja kuvia

En saanut mun videoeditoria pelaamaan enkä just nyt jaksa sen kanssa väännellä, mutta napsin videolta skriinikuvia.

Pumasuma ja kameran ja musiikkikoneen säätöä.
Pumasuma lämmittelee, toisessa T tekee tuplanaruhyppelöä.
Mies punaisissa ei jaksa pysyä pystyssä ryhdikkäästi vaan ottaa tukea rengasnaruista ja näyttää epäryhdikkäältä, hyh hyh. T power snatchailee eli raakatempaus on homman nimi(en kai koskaan muista tarkistamatta mitä lontoon murteinen sana tarkoittaa suomeksi).

Ryhti on ihmisessä asia johon joskus kiinnitän huomiota jos pitäisi johonkin ulkoiseen asiaan kiinnittää huomiota. Ollessani lapsi eli n. puoli metriä lyhyempi nykyistä isä ja äiti sanoi miten tärkeää on pitää selkä suorassa istuessa kuin muissakin jutuissa missä selkä pitää suorassa olla. Se jotenkin on iskostunut päähän ja hyvä niin. Pituuskasvun repsahdettua teininä hyvästä ryhdistä muistutettiin miten tärkeää se on pitää, koska pitkät ihmiset kärsii monta kertaa niska/hartia yms kivuista, jos kävelee kuin gorilla. Tai vaikkei olisi pitkäkään. Joka tapauksessa, olen pitkä enkä ole kuin kerran elämässä ollut sairas jostakin selkään liittyvästä, se oli pari vuotta sitten kun meni joku lihas kramppiin enkä kyennyt muutakuin makaamaan lattialla. Lihasrelaksanttitabletti auttoi asiaan. Toki selkäkivuttomuus on ollut varmasti hyvää tuuriakin, mutta suurin syy se, että selkä- ja vatsalihaksisto on ollut aina kunnossa ja että tekemiset ja työskentelyt kaikkialla on oikeaa tai mahdollisimman lähellä sitä.

Joskus monta vuotta sitten osallistuin työpaikalla työergonomiakoulutukseen vai oliko tutkimus, joka tapauksessa fysioterapeutti kulki työparini mukana pari vuoroa ja näki kummankin ongelmakohdat. Järjestyspoliisin työkaluvyö painaa n. 10 kiloa, autossa tulee istuttua vuorossa aika tavalla ja huonot istuma-asennot yms voi altistaa kolotuksille. Saimme silloin arvokkaita neuvoja alkaen siitä miten autoon noustaan ja miten sieltä poistutaan, ihan pikkujuttuja, mutta ei tullut edes mieleen, että joku asento tai teleskooppipampun kotelo voi aiheuttaa juilimista mikäli istuu kehnosti.
Nykyisin poliisikoulutuksessa taidetaan työergonomiaan panostaa paljon enemmän entistä. Mutta mitäpä noista, työnkuva on nykyisin toinen joskaan ergonomiaa ei sovi unohtaa vieläkään. Puhumattakaan kotijutuista joka on lasten pomottaessa mun työpaikka kuin sitten oikein tehdyistä jutuista sporttaillessa. Kaikessa on tärkeää, että tekee oikein, muuten tulee kipeys tai vamma.

Mut nyt maate.

Tämän mä haluan nähdä lauantaina (not)

Fitness on äärimmäistä treeniä bikinivartalon eteen

Tiukka ruokavalio koostuu ainoastaan puurosta, kanasta, salaatista, täysjyväriisistä, raejuustosta ja marjoista.

Ennen kisoja Lankila noudattaa säännöllistä viiden aterian ruokailurytmiä. Hän käyttää paljon hiilihydraatteja ja käy säännöllisesti kehon koostumusmittauksissa. Ammattilaisen laatima ruokavalio maksaa hänelle kolmesataa euroa kuukaudessa.

Nyt kisat järjestetään ensimmäistä kertaa Fitness-liiton lisenssillä, joten tuomaristo etsii sporttisia, naisellisia ja luonnollisia vartaloita.

-------------

Vai oikein luonnollisia? :D Suihkurusketukset, tekoripset ja -kynnet, tekarien valkaisu, silikonit sun muut lisäykset onkin ihan hemmetin luonnollista.
Kiitos ja anteeksi, isona lakkaan lukemasta typeriä uutisia ja hankin korviini korvaimplantin joka estää ärsyttävien juttujen kuulemisen. Siihen asti olen keski-ikäinen joka ei vaan tajua.

Mutta mitä ihmettä voi tehdä koko ajan kaatuilevalle videoeditointiohjelmalle? Se on kaatunut koko ajan jo kolme iltaa peräkkäin. Talouden nörtein on mäkkinaisia, mutta minä tykkään ikkunoista, joten naisesta ei ole apua. Ehkä langostikko löytää jonkun ratkaisun. Luultavasti käskee asentamaan ohjelman uudestaan, muttakunenjaksaisikunsiinämeneeniinkauan. Mörkh.

tiistai 4. maaliskuuta 2014

Voitto kotiin

Voitin vuoden alussa 2XU Finlandin FB-sivuston kautta kilien bailuissa(=kilipailu) itselleni lihaa puristavat pitkät kalsarit eli kompressiotrikoot. Aiemmat 2xu pitkät vermeet alkaa vähitellen olemaan viimeisiä puristuksia vailla, joten olisi pitänyt hankkia uudet, hyvään kotiin ja käyttöön pääsevät nuo. Loppuviikosta sain haltuuni ne, mielistyivät pääsystä minun reenikaappiin. Taas huomenna menossa mukana!
Ko. merkin vermeistä ei ole kuin hyvää sanottavaa, kestäviä ja laadukkaita. Saman laakin pitkien vermeiden on lisäksi shortsimalliset, joita pidän kesällä. Kun antaa pikkusormen(=jalat, kompressiosukat), lähtee koko mies hifistelyyn mukaan. Toisaalta kompressiohifistely pyrstön, pohkeiden ja reisilihojen osalta on vähentänyt niitäkin vähiä kolotuksia mitä joskus ennen saattoi olla.

Kaikkiin kilpailuihin mihin olen tarkoituksella osallistunut, olen voittanut! :D Viimeksi eilen voitin viikonlopun Goexpoon lipun. Sinne menen lauantaina.

Mihin tarvitaan jauheita ja tabletteja?

Tarkoitan niitä kaikkia kreatiini(juujuu tiedetään, auttaa varastoimaan energiaa lihakseen blaa blaa), adkööö-vitamiinitöräyksiä, kofeiinilla ryyditettyjä jauhoja, teepuutabletteja, rasvanpolttajia, aminihappojauhoja joihin liittyy kirjainyhdisteet bcaa, hmb, eaa, ties mitä. Lista on loputon! Multa yksiselitteisesti noihin kaikkiin yksi kirjainyhdistelmä:
VMP eli tietysti varamiespalvelu.


Sitten laajemmin yhä edelleen lähes sama parissa lauseessa. Luulen, että kukaan tavallinen pari kertaa tai enempikään viikossa liikkuva ei hyödy tai tarvitse kreatiinilisiä ym lisäainekurashaissea. Kukin tietysti tavallaan, mutta rahat pois-meininki noissa kaikissa on takana. Ja onhan se tietty paljon katu-uskottavampaa urheilua tai treenaamista ja tai nk. elämäntapamuutosta, kun vetää arsenaalista kourallisen tabletteja päivässä ja täyttää komeronsa muovitörpöillä täynnä e-koodigurmeeta ja on kauhuissaan, kun lempiesanssipalkkari on loppu ja kun se puddinkikin oli taas niin kallista.

Hyötyykö noista kaikista todellisuudessa mitään? Miksei voisi syödä tavallista ja monipuolista ruokaa sen sijaan, että mättää kymmeniä e-koodeja itseensä värikkäistä muovipurkista, jotta olisi "iskussa" ja "jaksaisi" ja kun ravitsemushenkilö kirjoitti blogissa ja peetee sanoi, että kun vedät tätä urheiluravinnefirman tuotetta jota just satun edustamaan, niin susta tulee tosi hyvä... Voi rane mitä tuubaa.

Onko mahdollista kehittyä ilman tuossa yhdenkin f-tukun verkkokaupan sivuilta löytyvistä roinakamoista? On, syömällä riittävästi ja monipuolisesti. Mikäli haluaa syödä shaissea, mutta silti voida hyvin, täytyy varmaan kompensoida syömisiään ja elintapoja lisäravinteilla.

Luultavasti oikeasti kunnolla ja paljon urheileva ja menestykseen tähtäävä henkilö hyötyy kaikesta laillisesta roinasta mitä on saatavilla. Tai joku penkkipena, joka haluaa käsivartensa olevan jääkaapin kokoinen. Mikä parasta, jokainen saa tehdä mitä haluaa vapaassa maailmassa, luojan kiitos!

Minkähän verran kestävyyttä ja jaksamista olen menettänyt, kun en ole koskaan käyttänyt mitään ihmeempiä lisäravinteita ja minkä menetän kun olen jo näin vanha eikä kroppa ole enää parikymppisen klopin! Jotain viisi vuotta sitten ostin ensimmäisen kerran proteiinijauhetta, sekin tuntui oudolta, mutta sairaus oli vienyt lihasmassaa enkä jaksanut aina syödä sitä määrää ruokaa jotta olisin saanut riittävästi proteiinia ruoasta. Nykyisin sitä kuluu harvoin, lähinnä rouvan tekemissä jyväpatukoissa joka on mun tai hänen pikavälipala. Urheilen, treenaan tai liikun päivittäin ja 3-5 kertaa viikossa suoritus on kovia paukkuja vaativa. Palautukseen käytän unta ja normaalia ruokaa. Ennen pitkää (15-20 km) juoksuhölkkälenkkiä kiedon hoohoota hedelmistä ja/tai pastasta yms. Ennen cf-wodia linssipataa tms proteiinipitoista(ts. normaalia ruokaa) ja sen jälkeen kivennäisvettä ja ruismiespala ym. Reeninkijuomana hunajajuoma tai kuplaton vissy. Niillä mennään. Toisten juttuja imeskellä herahöttöjä ja ottaa välillä vatsakivut ja muita jännittäviä juttuja sopimattomista tuotteista, mutta se vapaus tehdä mitä tahtoo. Kunhan funtsin.